Agencja content marketigowa

Witaj w Ogrodzie!

Jestem specjalistką od content marketingu, ale to najtrudniejszy tekst, jaki przyszło mi napisać…

Zdecydowanie bardziej niż o sobie, wolę pisać o moich klientach. Lubię pozostawać za kulisami, kiedy to oni błyszczą na pierwszym planie. Jednak zanim rozpoczniemy naszą dobrą współpracę, wypada się przedstawić.

Agencja content marketingowa Ogród Komunikacji

to suma ponad dwudziestoletniego doświadczenia w budowaniu wizerunku i komunikacji marki, które zdobywałam, pracując w korporacjach, małych i średnich firmach oraz instytucjach kultury. W trakcie pracy etatowej miałam przyjemność pracować na rzecz takich marek jak Uniwersytet Śląski, KAMSOFT S.A., Muzeum Śląskie czy kancelaria Ślązak, Zapiór i Wspólnicy.

Od początku pracy zawodowej interesowało mnie badanie postaw oraz czynników, które je kształtują. Temu zagadnieniu poświęciłam swoją interdyscyplinarną pracę doktorską (Uniwersytet Śląski w Katowicach). Ukończyłam także studia podyplomowe z zarządzania (Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach), gdzie obroniłam pracę dyplomową z zakresu marketingu relacji.

Moją specjalizacją jest tzw. marketing trudny, objęty zakazami korporacyjnymi. Z satysfakcją dla obydwu stron współpracuję z kancelariami adwokackimi, radcowskimi czy podmiotami medycznymi. Świetnie czuję się także w marketingu sztuki i kultury oraz budowaniu marek osobistych twórców. Rozumiem specyfikę i misję wolnych zawodów. Nie łamiąc zakazów korporacyjnych, komunikuję się z otoczeniem tak, by stworzyć spójny, wiarygodny wizerunek moich klientów i wypracować ich unikatową markę.

Nadrzędnymi wartościami są dla mnie uczciwość i jakość. Uczciwie zatem przyznam, że nie znam się na wszystkim. Dlatego na co dzień współpracuję z zaufanym zespołem grafików i programistów oraz ze sprawdzonymi drukarniami i dostawcami gadżetów reklamowych. Razem tworzymy markę naszej agencji content marketingowej. Wszystko to po to, by zapewnić jak najwyższą jakość i spełnić oczekiwania klientów.

Joanna Knapik

Jak wygląda współpraca

1

Brief i wycena

Nie mam sztywnego cennika, każdy projekt wyceniam indywidualnie.

Możesz wypełnić brief pisemnie, możemy spotkać się online lub osobiście i porozmawiać o Twoich oczekiwaniach. Im więcej szczegółów mi przekażesz, tym bardziej dopasowaną wycenę otrzymasz. Książki i e-booki wyceniam na podstawie kompletnego tekstu.

Wszystko objęte jest tajemnicą, jeśli jednak chcesz, możemy podpisać NDA.  

Umowa

Na podstawie oferty z wyceną przygotowuję umowę. To dwa dokumenty określające ramy naszej współpracy.

W umowie przekazuję Ci prawa autorskie majątkowe na czas nieoznaczony i na wszystkich polach eksploatacji. 

2

3

Realizacja

W zależności od projektu realizacja może być podzielona na etapy – informację o tym znajdziesz w umowie. 

Bliska jest mi metodyka agile. Oznacza to, że krok po kroku tworzę finalny efekt, a poszczególne etapy konsultuję z Tobą na bieżąco.  

Akceptacja i zapłata

Zapłata co do zasady następuje po wykonaniu zlecenia i jego akceptacji przez Ciebie. Wystawiam oczywiście faktury. Przy projektach długoterminowych (pow. jednego miesiąca), zapłata następuje po każdym miesiącu prac.

Poproszę Cię o zaliczkę, jeśli koszty realizacji obejmują płatności na rzecz podmiotów trzecich (np. drukarni). 

4

O czym warto pamiętać

Zależy mi, byś był zadowolony ze współpracy z zespołem Ogrodu Komunikacji. Lubię swoich klientów i dokładam wszelkich starań, by uzyskać optymalny efekt.

Pamiętaj jednak, że jak każdą inną relację międzyludzką, tak współpracę z agencją content marketingową kształtują zawsze dwie strony. Ostateczny wynik zależy w dużym stopniu również od Ciebie! Proszę, zapoznaj się z poniższymi poradami.

Tak wiem, w ofertach zwykle każdego interesuje tylko slajd z ceną, a umowy są takie długie…

Każdą ofertę przygotowuję indywidualnie, zwykle zawiera ona sporo szczegółów dotyczących naszej ewentualnej współpracy. Jest także podstawą do sporządzenia umowy.

Preferuję umowy krótkie, proste i zabezpieczające interesy obydwu stron. Niczego nie piszę drobnym druczkiem. Z największą starannością realizuję to, do czego się zobowiązałam w umowie. Ciebie proszę o to samo. Wypełnij swoje zobowiązania, np. dotyczące przesłania umówionych materiałów czy zgłaszania uwag do projektów.

Zwróć też uwagę na umówiony zakres prac. Na tej podstawie szacuję czas, który dla Ciebie rezerwuję, oraz swoje wynagrodzenie. Jeśli zdecydujesz się zmienić zakres zamówienia – zmieni się również czas jego realizacji oraz wycena.

Zdecydowałeś się na współpracę z Ogrodem Komunikacji na podstawie oceny kompetencji pracujących w agencji content marketingowej osób. Proszę więc, okaż mi zaufanie w decyzjach dotyczących wizerunku i marketingu.

Potrafię spojrzeć na Twoją firmę nieco z boku, z perspektywy Twoich klientów i otoczenia biznesowego. Zarówno ja, jak i cały zespół pracujący przy zleceniach nieustannie podnosimy swoje kompetencje. Każde słowo w tekście i każdy element graficzny w projekcie są przemyślane, uzasadnione, zgodne z dobrymi praktykami. Oczywiście, jeśli bardzo chcesz, przygotuję Ci białe teksty na żółtym tle 😉

Nie musisz znać się na projektowaniu graficznym, tworzeniu stron internetowych czy pisaniu angażujących tekstów. Gdybyś się znał, nie potrzebowałbyś mojej pomocy, prawda? Dlatego dopytuj o wszystkie rzeczy, które wydają Ci się niejasne, zgłaszaj uwagi i dziel się swoimi pomysłami. Każdy projekt robię dla Ciebie i to Ty masz być zadowolony. Lubię dzielić się wiedzą i zwykle na każdym etapie dokładnie tłumaczę co i dlaczego robię.

Pamiętaj jednak, że to Ty odpowiadasz za rozwój swojej firmy. Jesteś jej mózgiem i siłą napędową. Nie świadczę doradztwa biznesowego. Ty sam powinieneś określić najlepszą specjalizację dla swojej kancelarii prawnej. Ty masz wiedzę niezbędną do określenia, jaki procent usług Twojej placówki medycznej powinny stanowić usługi komercyjne, a jaki – świadczone w ramach kontraktu NFZ. To od Twojej decyzji zależy, jaki towar i za jaką cenę sprzedawać w sklepie internetowym. Gdybym tak dogłębnie znała się na Twoim biznesie, to sama bym go prowadziła, prawda?

Z przyjemnością zajmę się stworzeniem strategii wizerunkowej czy strategii komunikacji marketingowej, ale nie przygotuję strategii biznesowej – to Twoje zadanie.

Dla wszystkich z nas doba jest zbyt krótka. Domyślam się, że masz sporo obowiązków, a czasem fajnie byłoby też spędzić trochę czasu z rodziną. W pełni to rozumiem. Proszę jednak, byś zrozumiał, że u mnie jest dokładnie tak samo – długa lista obowiązków i fajna rodzina, z którą lubię spędzać weekendy. Żeby każdy klient otrzymał pracę wysokiej jakości i w umówionym terminie, dokładnie planuję sobie czas każdego zlecenia. Często są to plany na kilka miesięcy do przodu i opóźnienie w jednym projekcie potrafi uruchomić lawinę.

Dlatego jeśli umawiamy się, że w ciągu trzech dni zgłosisz swoje uwagi do projektu, a uwag w tym terminie nie ma – uznaję, że wszystko jest ok. Przygotowuję wówczas finalne wersje plików dla Ciebie i przechodzę do następnego zlecenia, które muszę wykonać w określonym terminie.

Ważna kwestia – część zleceń, np. praca nad stronami internetowymi lub nad wydaniem książki jest podzielona na etapy. Nieprzypadkowo proszę Cię wówczas o akceptację każdego kolejnego etapu. Zamknięcie bowiem jednego i przejście do kolejnego znacznie utrudnia, a czasem uniemożliwia wprowadzenie poprawek w tym wcześniejszym. Jeśli książka jest już po składzie, wprowadzenie przez autora zmian do tekstu oznacza po prostu konieczność zrobienia powtórnego składu.

Wiem, że życie czasem nas zaskakuje i dotrzymanie terminu z różnych powodów nie jest możliwe. Po prostu o tym poinformuj. Wspólnie znajdziemy rozwiązanie.

Ogród Komunikacji

agencja content marketingowa

marketing usług profesjonalnych

wsparcie selfpublisherów i wydawnictw

silver marketing

Pozostańmy w kontakcie

 

biuro@ogrodkomunikacji.pl