Pisać potrafi każdy. Cóż za problem napisać kilka zdań o firmie i jej ofercie. Content marketing, profesjonalny copywriter? Niezbędny dla korporacji, owszem; ale czy dla małej firmy też? Teksty na stronę internetową czy do firmowego katalogu lepiej napisać samodzielnie, bo przecież…
Jako właściciel / członek zarządu najlepiej znasz swoją firmę
Jako właściciel, wspólnik czy członek zarządu świetnie znasz swoją firmę. Potrafisz ze szczegółami, a często także z pasją opowiedzieć o każdym produkcie lub o każdej usłudze, którą sprzedajesz. Wiesz, jakie zalety warto podkreślić, a co lepiej przemilczeć.
Osoba z zewnątrz nigdy nie będzie miała takiej wiedzy. Gdyby miała – byłaby Twoją konkurencją, a nie wsparciem. Agencja marketingowa ma jednak zasadniczy atut. Spojrzy na Twój biznes bez emocji, całkowicie obiektywnie. Świeżość tego spojrzenia pozwoli wychwycić drobiazgi, które być może Tobie umykają, a mają znaczenie dla Twoich klientów. Może także zrobić badania fokusowe, które mają sens tylko wówczas, kiedy przeprowadzane są przez niezależny podmiot. Jeśli zechcesz takie badanie przeprowadzić samodzielnie, istnieje duże ryzyko zafałszowania wyników.
Wnioski z obserwacji i badań owocują tekstami pisanymi pod potrzeby odbiorcy końcowego. Dobry copywriter nie straci także z pola widzenia tego, co jest ważne dla Ciebie. Być może podstronę „historia naszej firmy” trzeba będzie nazwać nieco inaczej, ale jej sens pozostanie. To połączenie spojrzenia z dwóch przeciwstawnych stron jest największą zaletą outsourcingu usług marketingowych.
Twoje teksty są naturalne
Styl, w jakim piszemy, odzwierciedla nasz charakter. I nie chodzi tu o – dość karkołomne czasem – teorie grafologiczne. Każdy z nas spośród zasobu słów, którym dysponuje, dobiera częściej jedne, a rzadziej inne wyrazy. Z nich na swój sposób konstruuje zdania. Ludzie dynamiczni na przykład zwykle tworzą zdania proste, krótkie. Zdania wielokrotnie złożone to z kolei sposób na przekazywanie swoich myśli przez osoby lubiące rozważać jeden problem na wielu płaszczyznach. Część z nas lepiej czuje się w tekstach oficjalnych, inni lubią pisać tak, jakby rozmawiali ze znajomym.
Również Ty masz swój niepowtarzalny styl. Teksty, które napiszesz, będą naturalnym przedłużeniem bądź wstępem do tego, w jaki sposób rozmawiasz ze swoimi kontrahentami czy klientami. Całość będzie spójna.
Czasem jednak można poprawić kilka szczegółów, by teksty, które piszesz, bardziej angażowały. By budowały lepszy, bardziej dopracowany wizerunek. Od przysłowiowych przecinków po budzenie pożądania.
Profesjonalny copywriter spotka się z Tobą. Uważnie posłucha, jak konstruujesz zdania i wychwyci Twój indywidualny styl. Wczyta się dokładnie w korespondencję mailową. A potem napisze teksty tak, by były poprawne od strony językowej, miały oczekiwany walor wizerunkowo-sprzedażowy, a jednocześnie oddawały Twój charakter komunikacji.
Nie ryzykujesz nadmiernej optymalizacji
Pisząc teksty na swoją stronę internetową, najczęściej nie zastanawiasz się nad tym, jak „przeczytają” je roboty Google. Nie stosujesz żadnych sposobów optymalizacji SEO. Teksty piszesz przecież dla ludzi, nie dla algorytmów wyszukiwarek.
W tym szaleństwie jest metoda. Poniekąd. Teksty pisane przez początkujących copywriterów-seowców często są przeoptymalizowane. Słowa kluczowe upchnięte są w prawie każdym zdaniu. Nagłówki nie zawsze oddają treść akapitów, bo ich jedynym zadaniem jest przemycenie słów kluczowych. Sam tekst natomiast ma dokładnie tyle znaków, ile wymaga algorytm, czasem więc jest sztucznie wydłużony. Takich tekstów nie lubią ani czytelnicy, ani paradoksalnie Google.
Problem jednak w tym, że żeby odbiorcy w ogóle mieli okazję przeczytać naturalny, nieskażony SEO tekst, który napisałeś – muszą najpierw dotrzeć na Twoją stronę internetową. Jeśli sam ich tam nie zaprowadzisz, musisz poprosić o pomoc roboty Google. Rozsądna optymalizacja SEO jest więc konieczna.
Copywriter z doświadczeniem i znajomością zasad SEO napisze dla Ciebie teksty uporządkowane zgodnie z wymogami algorytmu wyszukiwarek, a jednocześnie takie, by człowiek czytał je z przyjemnością.
Czy zatem warto zatrudniać copywritera do pisania tekstów?
Pisać potrafi każdy. Nie każdy jednak potrafi napisać tak, by w kilku zdaniach zawrzeć informację, ładunek emocjonalny, dyskretną perswazję. Nie każdy ma czas i ochotę, by pilnować przecinków i poprawności deklinacji. Czasem warto, by tę pracę wykonał za Ciebie copywriter albo agencja marketingowa. Choćby po to, by mieć porównanie. I zyskać czas, który można przeznaczyć na to, na czym każdy przedsiębiorca zna się najlepiej – na rozwijanie swojej firmy.
Porozmawiajmy
Potrzebujesz tekstów na stronę internetową albo do materiałów drukowanych? Chcesz zobaczyć różnicę? Słowa mają moc. Budują Ciebie i Twoją firmę. Mogę Ci pomóc w doborze tych najodpowiedniejszych.